zondag 4 november 2012

Leesvoer


Nadat ik mijn verhaal opgeschreven had & voordat het naar de drukker ging, heb ik het minstens 100 x gelezen.
Globaal gelezen.
Nauwkeurig gelezen.
Nog eens doorgelezen.
Een keertje extra nagelezen.

Ik heb mijn verhaal herschreven.
Zinnen toegevoegd.
Zinnen geschrapt. Heel veel zinnen geschrapt.
Complete hoofdstukken geschrapt.

Het verhaal trok iedere keer als een film aan me voorbij. Inclusief de bijbehorende emoties.
Lachen
Huilen
Woede
Het gevoel van onmacht
De frustraties
Blijdschap
Het kwam allemaal voorbij. Keer op keer. Pagina na pagina.

Uiteindelijk ging het boek naar de drukker en kwamen de zenuwen. Hoe zou het eindresultaat eruit zien en, belangrijker, wat zou men ervan vinden? Zenuwen voor niets, want het boek ziet er fantastisch uit en de reacties zijn geweldig!

Zelf heb ik mijn verhaal niet meer gelezen sinds het naar de drukker ging. Ik heb het zelf meegemaakt, zelf geschreven en in de aanloop naar het boek wel genoeg gelezen.
Dus mijn exemplaar verdween in de kast.

Tot vanmiddag.
Ik ben nieuwsgierig. Hoe ging het ook alweer? Wat staat er allemaal in? Hoe zou het lezen als een echt boek in plaats van een document op de laptop?
En ik wil weten wat iedereen er zo geweldig aan vindt!

Dus, mijn leesvoer voor de komende tijd:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten